Iklan

assalamualaikum... buat para tetamu ya... mungkin ada ada yg ingin mengiklankan blog masing2 atau ad yang ingin saya bantu akan busnessnya... jadi saya sediakan ruangan ini untuk kalian bisa memanfaatkannya.. jadi untuk sebarang pengiklanan boleh diajukan di emel ini han_nafi1992@yahoo.com .
iluvislam
Portal BALADI
There was an error in this gadget

Followers

Soalan cepu emas untuk wanita....!

1. ape perasaan korg apabila dimadukan? dan ape korg akan buat???

2. adakah korang akan sudi menjadi isteri no 2 atau 3 atau 4 ???

3. korg sdg bcinta ngn sorg mamat ni. ko xtau die da kawen. yg korg tahu die single. pas 2 3 bulan korg kahwen, isteri no 1 dia dtg kt kediaman korg n serbu korg. apa perasaan korg dan ap korg akan buat???

3 comments:

  1. nyatakan pendapat @ jawapan korg...

    ReplyDelete
  2. peace be upon you...:)

    _ perasaan: sdey laaa....elakkn slagi boleh tok idup brmadu sbb klu istri 1 elok perangai ngn istri 2,okey laaa tp klu xelok,bek xpyh...tmbh mngeruhkn keadaan....

    - stiap wanita kt dunia nie rsenye xnk idup brmadu...jd bg seorg wanita,xsggup nk brkongsi ksih seorg suami ngn spe2....love 1 husband only for 1 wife...1 love husband n wife not share2 with any wife...

    -erm,agak sukar tok mnjwbnyer...klu ak bncng elok2 antre stu sme len,ble okey stu sma len,okey,go on,ble xdpt d selesaikn,sila berundur diri sbb kte yg amik kebahagiaan org len...kn xbek amik kebahagiaan org len pstu dr situ gak kte leh tau yg kte bina msjd tu mlalui dasar pnipuan seorg LELAKI....dan tok pngetahuan stiap org yg brnama LELAKI,seorg WANITA tdk suke klu LELAKI mnipu DIRINYA(permpuan)....

    k da laaa nafi...xtau nk ckp pe lg....ko jgn gelak plak....wallahuaalam...:)

    ReplyDelete
  3. sebagai seorang yang menyokong poligami..
    1.aku ok jer..terima seadanya..
    2.aku x sudi..kalu boleh..biarla yang pertama..hehe..tp kalu dah takdir nak buat cam ne..
    3.aku akan cakap"dulu suami u kate die single,jadi,bukan salah saya.."
    poligami xde masalahkan??

    ReplyDelete

Mafhum

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Anas r.a. maksudnya: “Dari keimanan itu terpancarnya hal-hal kebaikan” (Riwayat Bukhari)

__________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Aku belum pernahmelihat sesuatu permandangan yang lebih mengerikan dan lebih menakutkan daripada pemandangan alam kubur“ (Riwayat Tarmizi)

__________________

Dari Abdullah Ibnu Mas’ud r.a Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Baragsiapa yang bertakziah kepada orang yang tertimpa musibah, maka ia mendapat pahala seperti yang diperolehinya“ (Riwayat Tarmizi, Ibnu Majah & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah menerima taubat seseorang hamba sebelum nyawanya sampai di kerongkong” (Riwayat Tarmizi, Ahmad & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling ku utamakan kelak di hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku” (Riwayat Tarmizi & Ibnu Hibban)

_______________________

Dari Abdullah bin Amru Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Sesungguhnya Allah membenci mereka yang berlagak fasih dalam berkata-kata, yang mempermainkan lidahnya bagaikan lembu memainkan lidah“ (Riwayat Abu Daud & Tarmizi)

________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling berbahagia di hari kiamat kelak kerana mendapat syafaatku ialah orang yang mengucapkan kalimah Laa ilaaha illallah dengan ikhlas dari lubuk hatinya atau dari dalam jiwanya”(Riwayat Bukhari)

____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Cinta terhadap dunia adalah sumber segala dosa” (Petikan kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Barangsiapa yang semakin bertambahilmunya tetapi tidak bertambah hidayahnya, maka dia semakin jauh dari Allah“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Dengki (hasad) itu dapat merosakkan segala kebaikan sebagaimana api dapat menghanguskan kayu-kayan“ (Petikan kitab Imam Ghazali)

_____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Yang paling beratmenerima seksaan di hari kiamat ialah orang alim yang ilmunya tiada bermanfaat“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

____________________________

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya: “Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan” (Riwayat Bukhari)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Orang yangmemulakan memberi salam adalah terlepas dari sifat sombong dan takabbur“ (Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Seseorang di antara kamu pasti diperkenankan (doanya) selagi dia tidak terburu-buru dengan mengatakan “Aku telah berdoa tetapi belum juga dimakbulkan”

(Riwayat Arba’ah)