Iklan

assalamualaikum... buat para tetamu ya... mungkin ada ada yg ingin mengiklankan blog masing2 atau ad yang ingin saya bantu akan busnessnya... jadi saya sediakan ruangan ini untuk kalian bisa memanfaatkannya.. jadi untuk sebarang pengiklanan boleh diajukan di emel ini han_nafi1992@yahoo.com .
iluvislam
Portal BALADI
There was an error in this gadget

Followers

kakak's zahid wedding day...

18 Jun 2010...

Aku, Nuqman & Azri dari seremban ke bahau...
aku lah 'driver' nya.
asalnya aku xpnah pun pg umah zahid
n xnah knal/tahu bahau kt mane.
pnah dgr name je la...

ari 2 ak balik dr kuantan ikut muazzam,
sampai kt simpang 4,
ak nmpak tugu za'ba.
then ak msg zahid....
die ckp umah die dkat kt situ...
dr situ ke semban msuk batu kikir n tembus juaseh...
kebetulan ak baru je hntar sepupu ak kt teknik juaseh,,,
kire nye jalan ak confident la cket...

so alhamdulillah x sesat jalan
n naseb bek azri pnah g umah zahid..
die pun ingat2 lpe jpd mulenye
tp pas msok simpang ke bahau over confident plak..
haha...

sampai je umah zahid kteorg kene halau...
haha... xde la act minyak kong
so g kt 'banchi' (ak hentam je eja)
silapla taman tunku puan cik...
haha. sound trouble.
dgr dr mulut je nme tmpt ni...
msok mobil n isi minyak....
rm10 je. xde duit...
pas 2 blik umah zahid semule...
pergh bley tahan kesempitan umahnya...
naseb x bnyk kete lg..
ad la parking tuk 'mercedes' w** 2687...(xingt no plat sendiri)
masuk2 je...berkate la abg die. (askar da smpai)
terus disuruh kami mengangkat besen berisi ketulan ayam yg telah di 'lapah'
nasib la abg nye berbudi bahase..
pas angkat 2 disuruh minum2 dulu...

maghrib tahlil...
pas abes 2 makan2 jp...
pas 2 kteorg tunjuk la mke klu ad bende yg bley ditolong.
acik 2 ckp. "duduk2la dulu.."
kteorg pun duduk n seriusly teramat bosan tahap gaban...

pas 2 zahid ajq keluar tuk pasang arah..
mmg seronok malam 2..
yg bes 2 waktu zahid benti kt satu tmpt ni
sebelah bengkel kete kot..(xsure)
pas 2 azri ckp
"selalu tmpat ni bnyk anjing"
pergh terus keluar anjing2 mengejar kami...
pe lg zahid terus pecut...
rupenye mereka(anjing2) bley kuar dr pagar.
naseb blah awal...
plg bes waktu psg arah kt lorong umah zahid
mcm2 gelagat...
riuh rendah suasane kg..
gelak je memanjang.....
kereta xde ..
terkinja2 r atas jalan raye...

balik umah... tido..

19 Jun 2010...

esok nye bgn da pukul 7.30...
alamat subuh gajah la...
sssssssssssssshhhhh...
azri n nuqman smbg tido.
hanafi n zahid smbg kerja psg arah...

mule2 pg 2 pas psg arah cm xde kerja..
agk bosan...
tp kami disediakn bihun.
bley tahan...
ak tambah skali lg..
nk tambah berkali2 segan plak...

then barulah kteorg ad kerja...
angkat tray.. isi lauk n macam2...
barulah seronok...

pagi 2 pukul 10 baru nikah...

(baju nikah yg berwarna puteh)
nape ek slalu klu nikah org pkai baju puteh?? tradisi ye??

em k la lupe kan...


yg ad bunge oren 2 pembantu2 majlis ni.. katerer la konon...
ops azri xde.. sibok la ko bob...haha..(gurau)
bersatu kte teguh bercerai kte roboh...
bantu membantulah ke arah kebaikan n ketakwaan...



pada awal plajar maahad yg hadir.. bob n husein...
pas selang bpe minit aidy n acap datang...
barulah suasana agk seronok...

ops muaz, syahir,asri n faez turut hadir. tp mereka lewat dr mereka ini...



ini ibu n ayah zahid...
riang mereka berdua menerima menantu baru...
hebat tuan ali ni...


kehadiran pengantin perempuan menyambut lelakinya...


menuju ke "dewan makan"...


اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْمَا رَزَقْتَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ، بِسْمِ اللهِ .

“Ya Allah, berkahilah kami pada apa yang telah Engkau karuniakan kepada kami, dan hindarkanlah kami dari siksa neraka. Dengan nama Allah.”


ameen....

ni majlis suap menyuap kot... haha...
ak xingat gelaran adat ni...

btw...
saya ucap selamat pengantin baru untuk antuma berdua....


ni la satu2 ustaz yg hadir...
lepak2 ngn die...bual2
act teman makan....

naseb kenduri abes cpat... kul 2 tu da xde org...
kteorg pun tros minta diri n cabut...
g bahau jp...kiara...lepak2 jp n tros g umah acap...
loi selatan...
encik harun mmg sporting n peramah...
seronok lepak2 ngn die...

pas makan2 2 tros gerak g seremban...
dr kul 6..
7.45 smpai umah.
penat.
pengalaman mengajar kte erti idop..
btol????

dah la 2...bnyk sgt ngarut ni....
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

No comments:

Post a Comment

Mafhum

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Anas r.a. maksudnya: “Dari keimanan itu terpancarnya hal-hal kebaikan” (Riwayat Bukhari)

__________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Aku belum pernahmelihat sesuatu permandangan yang lebih mengerikan dan lebih menakutkan daripada pemandangan alam kubur“ (Riwayat Tarmizi)

__________________

Dari Abdullah Ibnu Mas’ud r.a Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Baragsiapa yang bertakziah kepada orang yang tertimpa musibah, maka ia mendapat pahala seperti yang diperolehinya“ (Riwayat Tarmizi, Ibnu Majah & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah menerima taubat seseorang hamba sebelum nyawanya sampai di kerongkong” (Riwayat Tarmizi, Ahmad & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling ku utamakan kelak di hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku” (Riwayat Tarmizi & Ibnu Hibban)

_______________________

Dari Abdullah bin Amru Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Sesungguhnya Allah membenci mereka yang berlagak fasih dalam berkata-kata, yang mempermainkan lidahnya bagaikan lembu memainkan lidah“ (Riwayat Abu Daud & Tarmizi)

________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling berbahagia di hari kiamat kelak kerana mendapat syafaatku ialah orang yang mengucapkan kalimah Laa ilaaha illallah dengan ikhlas dari lubuk hatinya atau dari dalam jiwanya”(Riwayat Bukhari)

____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Cinta terhadap dunia adalah sumber segala dosa” (Petikan kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Barangsiapa yang semakin bertambahilmunya tetapi tidak bertambah hidayahnya, maka dia semakin jauh dari Allah“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Dengki (hasad) itu dapat merosakkan segala kebaikan sebagaimana api dapat menghanguskan kayu-kayan“ (Petikan kitab Imam Ghazali)

_____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Yang paling beratmenerima seksaan di hari kiamat ialah orang alim yang ilmunya tiada bermanfaat“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

____________________________

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya: “Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan” (Riwayat Bukhari)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Orang yangmemulakan memberi salam adalah terlepas dari sifat sombong dan takabbur“ (Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Seseorang di antara kamu pasti diperkenankan (doanya) selagi dia tidak terburu-buru dengan mengatakan “Aku telah berdoa tetapi belum juga dimakbulkan”

(Riwayat Arba’ah)