Iklan

assalamualaikum... buat para tetamu ya... mungkin ada ada yg ingin mengiklankan blog masing2 atau ad yang ingin saya bantu akan busnessnya... jadi saya sediakan ruangan ini untuk kalian bisa memanfaatkannya.. jadi untuk sebarang pengiklanan boleh diajukan di emel ini han_nafi1992@yahoo.com .
iluvislam
Portal BALADI
There was an error in this gadget

Followers

3 Januari 2011

Tempat : Taman Tasik Seremban

(click on picture for larger view)

3.1.11 : Hari Persekolah bermula... tapi aku tak... habis sudah belajar... sedang menunggu result saja... setakat ni menganggur... malas nak bekerja... harap duit mak bapak aje... hehe...
ai napi dah besar da... xkn msh nk harapkan duet mak bapak... xpe Allah bersamaku... mudah2an...

nak jadi kn cerita pada tarikh ni mak ayah aku sibuk untuk mendaftarkan 2 org adik ak yg bakal menempuh suasana pesekolahan baru... tahun baru sekolah pun baru... so juz aku ngan abg ak duk umah pada hari ni...

mama pesan : amad nnti abg usop dah bangun suruh dia mandi siap sume n bawa dia pergi sarapan sama-sama...

pukul 11 semua dah ready ak pun bawaklah dia ke gerai brother.siap... selalu pggl kedai botak je....

-pas makan aku tanya abg ak : abg usop nk g mane? balik ke jalan2...
abg usop : jalan2lah...

aku pun pikir nak jalan mane ek...? bantai la pg seremban... ingat nk g jusco ataupun parkson... -pas sampai je istana tetibe tedetik nak benti taman tasik ni... dapat idea tuk mengeshoot kawasan tersebut...


so ak jadikan abg ak model tuk program ni... bantai je la mengeshoot... asal pandangan mate ak puas hati sudah... hehe


juz try n error... sian bosan abg ak dibuatnya... :)


ni bunga pe ek??? rose ke??


kura2 ni... kura2 misteri... waktu jalan2 tepi tasik 2 terpandang air tasik... tampak cm kepala ular mule2... bler zoom dekat2.. ala kura2 rupanya... so ak snap la menatang ni... bnyk2 ak puas ati yang ini... pas 2 aku tunjuklah kt abg ak gmbarnye... then he said : amad amikla dekat2.. mean die suh zoom... xsmpai bpe saat bler tengok blik ke dalam tasik... aik hilang sudah... pantas... so ak gelar kura2 misteri... peribahasa ad mengatakan.. : Kura-kura pandai kerabat kayu.... carilah maknenye dgn mr google...


Gambar ni... ak xtau ap faedahnya... org kata bler bgambar biala ia bleh menceritakan sesuatu... tp ak xtau ap motifnya... tp ak suke.. ntahlah... haha.. no comment...


jam ni... ape kene mengena jam ni ngn taman tasik???
dr taman tasik ak trus ke care4... sje jalan2... tengok barang kt sne... msuk2 je pintu ad stall jual jam yg beharga rm9.90 ke atas... wah murah... dalam melihat jam2 yg berada disitu ak telihat jam ni.... kecik. comel. ak pun tertarik... ak pun tanye amoi... bpe harga jam 2?? amoi jawab rm10.. ok la sy angkat... motif ak beli jam ni selain dr comel tuk kejutkan ak bgn pagi... tp stakat ari ni xnah penah dgr pun... hehe... nampak na tido mati...

k la smpai d sini ak mengarut... sekian wasalam...

'untuk melihat gmbar dgn lbih bsar dan jelas, silakan klik di gambar itu...'

No comments:

Post a Comment

Mafhum

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Anas r.a. maksudnya: “Dari keimanan itu terpancarnya hal-hal kebaikan” (Riwayat Bukhari)

__________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Aku belum pernahmelihat sesuatu permandangan yang lebih mengerikan dan lebih menakutkan daripada pemandangan alam kubur“ (Riwayat Tarmizi)

__________________

Dari Abdullah Ibnu Mas’ud r.a Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Baragsiapa yang bertakziah kepada orang yang tertimpa musibah, maka ia mendapat pahala seperti yang diperolehinya“ (Riwayat Tarmizi, Ibnu Majah & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah menerima taubat seseorang hamba sebelum nyawanya sampai di kerongkong” (Riwayat Tarmizi, Ahmad & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling ku utamakan kelak di hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku” (Riwayat Tarmizi & Ibnu Hibban)

_______________________

Dari Abdullah bin Amru Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Sesungguhnya Allah membenci mereka yang berlagak fasih dalam berkata-kata, yang mempermainkan lidahnya bagaikan lembu memainkan lidah“ (Riwayat Abu Daud & Tarmizi)

________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling berbahagia di hari kiamat kelak kerana mendapat syafaatku ialah orang yang mengucapkan kalimah Laa ilaaha illallah dengan ikhlas dari lubuk hatinya atau dari dalam jiwanya”(Riwayat Bukhari)

____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Cinta terhadap dunia adalah sumber segala dosa” (Petikan kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Barangsiapa yang semakin bertambahilmunya tetapi tidak bertambah hidayahnya, maka dia semakin jauh dari Allah“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Dengki (hasad) itu dapat merosakkan segala kebaikan sebagaimana api dapat menghanguskan kayu-kayan“ (Petikan kitab Imam Ghazali)

_____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Yang paling beratmenerima seksaan di hari kiamat ialah orang alim yang ilmunya tiada bermanfaat“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

____________________________

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya: “Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan” (Riwayat Bukhari)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Orang yangmemulakan memberi salam adalah terlepas dari sifat sombong dan takabbur“ (Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Seseorang di antara kamu pasti diperkenankan (doanya) selagi dia tidak terburu-buru dengan mengatakan “Aku telah berdoa tetapi belum juga dimakbulkan”

(Riwayat Arba’ah)