Iklan

assalamualaikum... buat para tetamu ya... mungkin ada ada yg ingin mengiklankan blog masing2 atau ad yang ingin saya bantu akan busnessnya... jadi saya sediakan ruangan ini untuk kalian bisa memanfaatkannya.. jadi untuk sebarang pengiklanan boleh diajukan di emel ini han_nafi1992@yahoo.com .
iluvislam
Portal BALADI
There was an error in this gadget

Followers

Assalamualaikum buat mukmin n mukminat yg sudi berkujung... semoga antum n antun sihat2 belaka... ak xtahu ap nk dikongsi sbnarnye. ok la cmni ak cite hari yg ak lalui pada 31 0ktober 2010... wah xsdar arini da 1 november... lg 12 ari muet... k xpe lupekan...
bermulanye pg ak dgn meminum segelas air masak (5.15 a.m) dan kemudian ak terus msuk ke tandas n wat pe yg sepatutnya (tolong jgn negatif). then ak amik jubah itam n kopiah dan ak bentangkan sejadah... ak menunaikan ap yg spatutnya sementare menunggu subuh... bkan nk riak cme nk bercerita... (ok abaikan jgn pikir negatif...) then setelah azan berkumandang ak terus melangkah kn kaki ak ke surau an-nur taman indah (belakang umah je). ok abes je solat sume ak pg ke rak quran tuk membace n menghafal ap yg ak xterhafal... tetibe tangan ku terhenti tuk memilih quran... sorg abg ni mengajak ak bce fadhilat amal(taklim)... ak pun ok je la kn. bnde baek samping nmbah ilmu... ak pun amik buku 2 then bace kan tuk die skali tuk ak... asalnya org 2 rabun... kami pun berdua berta'lim... abes je ak menyampaikan tajuk yg ak bentang kami berkenalan... die open (ni name spe?) ak pun bgtau la ap yg spatutnye... then die pekenalkn diri die... siyes ak lupe name die... teruk gler ak... nk wt cmner bak slogan pm kte yg ke4...."melayu mudah lupa..." rupenye orgnye indon tp duk dekat je ngn umah ak. klu ikut hadis nabi secare mafhum [jiran ni 40 depan 4o belakang 40 tepi kiri 40 tepi kanan] rasenye org 2 jiran ak... ok lpas bekenalan 2 tetibe die msuk cite psal tabligh... keluar 3 ari la 400 ari la bagai..haha.. (mubalaghah cket) org dr sarawak la dtg seremban bagai... ak pun cm blur r. mane ak join bnde2 cmni... tp layan je la... jge ati.. sbnarnye org 2 ingt ak ni tabligh... ye la anak muda dtg jemaah pkai jubah plak 2 .. ak nk ckp pun serba salah. so diam je la... pas 2 ak pun mintak diri n ak terus ke rak n amik quran... 2 niat asal ak... alhamdulillah usaha nye usaha ak dpt hafal satu muke...abes afal ak pun blik......(6.45) ak tepakse balik awal coz ak kene join mak ak ikut persembahan adik ak... anniversary 20th tadika murni... umah ak ad tetamu... makcik ak n 2org anaknye lepak umah 2 semalam... dorg nk wat bisnes kt tmpt adeq ak...(hotel royale bintang). Dorg wat

(HR Marketing) ...~~~~~~.ahmad_hms92@yahoo.com (ym) han_nafi1992@yahoo.com (ms/fb/fs) no tepon ak akn bg klu korg mintak....~~~~~, Ok sambung. Waktu ngah bersiap 2 ak tanye la mak ak... “mama bawak videocam x???” “eh alamak mama tertinggal umah sne.” Ak pun jawab. “xpela ma kejap ag amad amik.” Em mak ak gerak awal coz adeq ak kene ad sne sblom 7.30.. ak guide mak cik ak jalan... waktu smpai umah ak tetibe umar perasan gate n sliding door blah padang terbukak... ak pun pelik gler... padahal mak ak xnah bkak gate 2... ak pun massuk umah ngn hati2... masyaAllah. Em xde la selerak sgt tp 2 la habis die selongkar almari tv... pas 2 ak msuk bilik ayah mak ak... em alhamdulilllah xde pape kot. Ak msuk bilik ak... pergh agk selerak di meja com... abes die selongkar kotak2 fon sume tp rasenye xde ilang pape... pas 2 ak tengok bilik abg ak... tersusun rapi... ak pg dapur Alhamdulillah xselerak....stakat ni yg kami sedar tv plasma je la ilang...dan Alhamdulillah waktu org 2 masuk kami xde umah... ade hikmah sebalik kejadian... wallahu a’lam. Die lbey mengetahuinya... kte berusaha memohon pertolongn drNYA... ingat! Susah senang kte mesti mengingati Allah... dan Allah xkn beri sesuatu ujian itu membatasi tahap kudrat hambanya(em btol ke ape ak ckap) btw bnyk kn la zikrullah n selawat...pas 2 ak kunci pintu depan tanpa usik2 tempat2 kejadian. Xnak la kan barang bukti iilang... pas 2 ak jumpe acik sebelah... ak bggtau la die kejadian 2. Die terkejot gak...tp 2 la die xperasan kejadian semalam. Die ad tedengar bunyi tp die ingatkan org rumah yg balik...pas 2 ak suh die tengok kn rumah jap coz ak kenen guide mak cik ak ke hotel...

sampai je hotel 2 kteorg cari tempat letak product HR Marketing . pas abes siap sume ak msuk dewan tmpat dak2 ni wat persembahan... dah mak ak pggl... so kene jd cameraman satu ari...ak ckpla ngn mak ak nk report polis pas 2 mak ak ckp “bia la mama yg wat report. Amad duduk snie amik gmba.” Ak pun ok je la... pas abes pesembahan adek ak, mak ak pun pg la blik umah wat report.... ak pun duduk la atas dewan 2.... amik2 gmbar... bg senyuman kt bdak n so on la....bosan gak...lame 2 tengok cam xde bnde menarik ak pun kuar dewan n pg kt mak cik ak... tengok je la dorg berbisnes...


(klik sini.)

so ni la produk nye... mcm2 ad. ak pun xbpe sure sbnarnye ap yg ad...hehe... tp klu korg thu fadhilat kambing atau kebaikannya insyaAllah korg berminat tuk join product ni... ak bg la thu serba sedikit psal kmbg yg ak thu...

1. Haiwan gembala Rasulullah sallahualaihiwasalam

2. makanan atau lauk kesukaan nabi

3. menjamin kecerdasan otak

4. melancarkan peralihan darah serta melicinkan pejalanan sistem dalam badan

5. susunya bley melicinkan kulit

n bnyk lg...


faktor salah faham masyarakat kte skrg terhadap kambing

1. ditipu yahudi agar melebihkan lembu dr kambing kerana dorg thu kambing ni memberi khasiat yg tinggi pd manusia disamping mencerdaskan minda... so dorg takut terlahirnye generasi pndai dr umat islam jd dorg wat fitnah mcm2 kt kambing

2. ape yg ak thu... sorg peniaga lembu telah memfitnah kambing kerana jualan dan permintaan kambing lbey bnyk dr lembu...so mcm2 fitnah dtg... darah tinggila panas la n so on.... tp kajian saintis genius menyatakn kenyataan israeliat 2 adlah tidak benar... xcaye cari internet....so klu korg berakal yg waras, bak kate nabil raja lawak lu pikirla sendiri.....


~wallahualam~


k la gedebak gedebuk dah ptg. Majlis pun da tamaat HR Marketing pun da tutup...(sebenarnye ak salah sorg ahli... klu mahu order brg contact ak... ak da sertakan emel ak kt atas....) kteorang pun balik... sampai umah lepak2 jap n then che as n her children beransur pulang...


malam 2 ak solat isyak kt surau annur semula... pas solat 2 tetibe sorg pakcik ni datang kt ak... ak pggl acik nizam... die knal ak... die tanye la ak psal yg ak bce taklim pg td.. sembang2 die ingatkan ak tabligh... die cam nk tegah ak la awal join tabligh... n die cite la yg tabligh 2 inila tabligh itula...die xde la menolak... ye la bnde baek ajak org g masjid sume... tp care xkene... care die membuat msyarakat xley terima....2 die risau klu ak ni tabligh.... mule2 ak dgr. then die abes ckp ak pun explain kt die pekare sebenar... ak ckp ak xbwak bnde pelik2... n ak ckp jgn risau... die pun senyap.. selang bpe minit kami pun pulang....(skema) .em ni je la ak nk cite....em k la dah tamat la kisah 31 oktober...

bosan cite ak ni...haha.... ak pun bosan membace nye.. tp xpela... bce je la....

salam.

2 comments:

  1. bahaya jgk tabligh2 ni....erm,ape2 pon,terima ape2 ilmu skalipon dgn hati2...huhu

    ReplyDelete

Mafhum

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Anas r.a. maksudnya: “Dari keimanan itu terpancarnya hal-hal kebaikan” (Riwayat Bukhari)

__________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Aku belum pernahmelihat sesuatu permandangan yang lebih mengerikan dan lebih menakutkan daripada pemandangan alam kubur“ (Riwayat Tarmizi)

__________________

Dari Abdullah Ibnu Mas’ud r.a Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Baragsiapa yang bertakziah kepada orang yang tertimpa musibah, maka ia mendapat pahala seperti yang diperolehinya“ (Riwayat Tarmizi, Ibnu Majah & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah menerima taubat seseorang hamba sebelum nyawanya sampai di kerongkong” (Riwayat Tarmizi, Ahmad & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling ku utamakan kelak di hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku” (Riwayat Tarmizi & Ibnu Hibban)

_______________________

Dari Abdullah bin Amru Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Sesungguhnya Allah membenci mereka yang berlagak fasih dalam berkata-kata, yang mempermainkan lidahnya bagaikan lembu memainkan lidah“ (Riwayat Abu Daud & Tarmizi)

________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling berbahagia di hari kiamat kelak kerana mendapat syafaatku ialah orang yang mengucapkan kalimah Laa ilaaha illallah dengan ikhlas dari lubuk hatinya atau dari dalam jiwanya”(Riwayat Bukhari)

____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Cinta terhadap dunia adalah sumber segala dosa” (Petikan kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Barangsiapa yang semakin bertambahilmunya tetapi tidak bertambah hidayahnya, maka dia semakin jauh dari Allah“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Dengki (hasad) itu dapat merosakkan segala kebaikan sebagaimana api dapat menghanguskan kayu-kayan“ (Petikan kitab Imam Ghazali)

_____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Yang paling beratmenerima seksaan di hari kiamat ialah orang alim yang ilmunya tiada bermanfaat“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

____________________________

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya: “Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan” (Riwayat Bukhari)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Orang yangmemulakan memberi salam adalah terlepas dari sifat sombong dan takabbur“ (Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Seseorang di antara kamu pasti diperkenankan (doanya) selagi dia tidak terburu-buru dengan mengatakan “Aku telah berdoa tetapi belum juga dimakbulkan”

(Riwayat Arba’ah)