Iklan

assalamualaikum... buat para tetamu ya... mungkin ada ada yg ingin mengiklankan blog masing2 atau ad yang ingin saya bantu akan busnessnya... jadi saya sediakan ruangan ini untuk kalian bisa memanfaatkannya.. jadi untuk sebarang pengiklanan boleh diajukan di emel ini han_nafi1992@yahoo.com .
iluvislam
Portal BALADI
There was an error in this gadget

Followers

ReSuLT S.P.M

Teruk! Teruk! Teruk! Itu la ape yg ak bley kate. Pagi 2 ak gerak la pg ke banting. Mula dari seremban menaiki ktm lompat menaiki bas ke klia n transfer 2 banting by bus. sampai je banting ak lepak la kt mcD. sarapan pagi. then ak col Hatta jemput ak ke maahad.

Sampai maahad ade 2 org menunggu kak mis n aisyah. beradabla cket kn bg salam then tanye khabar. pas 2 sembang2 la cket. ade la 5 ke 7 minit sembang barula tanye ttg result. kak mis pun surola amik slip atas meja. mak ai xkusangka segale usaha ak itu jo den dapek. mmg xpueh ati. especially ba.bm.tasawur. nak xnak tepakse terima kenyataan. bkan nya ley dlete wat baru pun.

Then lepak la dlam bilik guru 2. sembang2 seketika. pas beberapa minit org yg ak nanti kan datang. haha. thats opah. her true name. nurraufah. ak xde pape pun ngn dak 2. saje. lgpun dak 2 ley dkatakan slalu digosipkan ngn ak. lme gak dapat borak ngn die. fuh. terluah segale kerinduan diri ini. bhahhahahaha. sengal~

Dlam kul 1 ke 2 kteorg pun bla la dr maahad ihya' alahmadi. mule2 lepak kdai mamak. lunch plak. sembang2 la ngan dak ni. pas 2 ak ckap la kt dorg "wei ak xnak la balik umah" "asal takut mak bapak ko marah?" "xla. ak xkesah pun. da bese. tp kecewa bai result cmni. xley terima siot." tab pun cadang "ko tido umah ak la" ak pe lagi."btol tab? ak no hal. tp kene sponsor baju n seluar tido r malam ni." "ok"...then bpe2 minit pas2 kak mis ajaq lepak mcD. die blanje la cket. sggh "appriciate" la. n smbg2 la ngn die. ak luah kan la kt kak mis ak xpuas ati n ak mmg xley nak terima. kak mis pun bnyk cerita hal2 yg blaku kt kteorg.

then gerak la ke bus station. belila tiket ke klang. da smpai kt tesco tetibe tab ckap beg die ttggal kt surau. patah balik. mak ai. rugi rm4. tp nasib second trip die cover blik klu x bankrap r ak. smpai je klang tros amik ktm ke kl sentral. kt situ ade sorg india tgor. speaking lak 2. tab da kekok ngn arab ami die. ak pun kluarkn la ilmu "cambridge" ak. gedah je la "nahu" tunggang langgang. tp bleyla cket2 speaking. tanpe segan silu ak menolong bangla 2. lantak ko paham ke x. haha. tp last 2 die jmpe gak tmpt yg nak dtuju.

malam 2 ak lepak kt umah tab. jmpe hatta kt ape tah name kdai mamak 2. lepak la sembang2. pas 2 balik. xde ape2 kot yg menarik

esok nya keluar r ngan tab menuju ke midvalley. konon nak cr but. tp len yg dicari. "SALJU SAKINAH" itu benda yg nak dhadiahkan untuk si dia. em tab blan 5 ni kan? pas abes pusing2 mid kteorg pun berangkat pulang. tab ke utara ak ke selatan.sampai je seremban saje lepak dataran. tengok suasana kt c2 buat kali kedua. em ok la cool..

malam 2 blik la umah smpai umah xde org. dorg kuar makan. ak pun pg la cc. saje2. sementara menunggu. pas 2 balik. ak pun ketukla pintu. xingat spe yg bkak, then ak pun meluru masuk. ayah ak pun tgor. pg la tgor mama. mama 2 sakit. ak pun msok la bilik mak ak. tengok mak ak ngah nangis. mak ai rase bsalah. ak xsangke mak ak sakit n nangis sbb ak xblik. ak salam mak ak n terus msok bilik ak. sejuta penyesalan. (maaf kan amad mama.) spe yg bce tolong sampaikan text bkurung kt mak ak.
malam 2 ak tlah diajukan soalan2. bak kate org cm artis. haha. padahal soalan. bape A. ak hanye menjawab xde A. walaupun itu bkan keputusan sebenar. ak minta maaf kpd kawan2 yg selame ni ak xjujor. ak bkan niat nak menipu. tp da didesak. nk wt cmner. so ak minta maaf. xyah la jd kawan kpd seorg yg penipu. k. salam.

"org pandai bese la. tetibe dapat keputusan cm2 mane bley terima." then tros ak sdar ak mmg bkan golongan pandai. credit 2 tab kerana mengeluarkan kate itu tuk ak.

No comments:

Post a Comment

Mafhum

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Anas r.a. maksudnya: “Dari keimanan itu terpancarnya hal-hal kebaikan” (Riwayat Bukhari)

__________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Aku belum pernahmelihat sesuatu permandangan yang lebih mengerikan dan lebih menakutkan daripada pemandangan alam kubur“ (Riwayat Tarmizi)

__________________

Dari Abdullah Ibnu Mas’ud r.a Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Baragsiapa yang bertakziah kepada orang yang tertimpa musibah, maka ia mendapat pahala seperti yang diperolehinya“ (Riwayat Tarmizi, Ibnu Majah & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah menerima taubat seseorang hamba sebelum nyawanya sampai di kerongkong” (Riwayat Tarmizi, Ahmad & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling ku utamakan kelak di hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku” (Riwayat Tarmizi & Ibnu Hibban)

_______________________

Dari Abdullah bin Amru Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Sesungguhnya Allah membenci mereka yang berlagak fasih dalam berkata-kata, yang mempermainkan lidahnya bagaikan lembu memainkan lidah“ (Riwayat Abu Daud & Tarmizi)

________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling berbahagia di hari kiamat kelak kerana mendapat syafaatku ialah orang yang mengucapkan kalimah Laa ilaaha illallah dengan ikhlas dari lubuk hatinya atau dari dalam jiwanya”(Riwayat Bukhari)

____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Cinta terhadap dunia adalah sumber segala dosa” (Petikan kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Barangsiapa yang semakin bertambahilmunya tetapi tidak bertambah hidayahnya, maka dia semakin jauh dari Allah“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Dengki (hasad) itu dapat merosakkan segala kebaikan sebagaimana api dapat menghanguskan kayu-kayan“ (Petikan kitab Imam Ghazali)

_____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Yang paling beratmenerima seksaan di hari kiamat ialah orang alim yang ilmunya tiada bermanfaat“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

____________________________

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya: “Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan” (Riwayat Bukhari)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Orang yangmemulakan memberi salam adalah terlepas dari sifat sombong dan takabbur“ (Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Seseorang di antara kamu pasti diperkenankan (doanya) selagi dia tidak terburu-buru dengan mengatakan “Aku telah berdoa tetapi belum juga dimakbulkan”

(Riwayat Arba’ah)