Iklan

assalamualaikum... buat para tetamu ya... mungkin ada ada yg ingin mengiklankan blog masing2 atau ad yang ingin saya bantu akan busnessnya... jadi saya sediakan ruangan ini untuk kalian bisa memanfaatkannya.. jadi untuk sebarang pengiklanan boleh diajukan di emel ini han_nafi1992@yahoo.com .
iluvislam
Portal BALADI
There was an error in this gadget

Followers

Hari Guru Kah???

16May2011

(klik deny n play)

Masih jelas diminda
bisikan suaramu..memanggil
Di situ langkahku bermula
mengejari cita..kau disisi

Lantas ku utuskan
lagu untuk menyatakan
terima kasih guru
kerna hulur tanganmu
ku menghargai setulus jiwaku
bicaramu guru
kan ku ingat selalu
menjadi azimat
hingga ke akhirnya

Guru..ibarat pelita
sentiasa menyinar
kamar hidupku..
Guru..kau pewaris ilmu
mendidik diriku
hinggaku berjaya

Andai diberi peluang
inginku terbang tinggi
di awangan kanku petik
bintang-bintang
ku jadikan hadiah untukmu
moga tuhan merahmatimu
Terima Kasih..

sebenarnya entri ni bukanlah khusus untuk hari guru... namun disebabkan tarikh ini adalah tarikh keramat bagi semua guru di malaysia atau mungkin seluruh penduduk bumi, jadi hamba mengambil kesempatan mengucapkan selamat hari guru kepada cikgu2, ustad2, ustazah2, teacher2, yang pernah mendidik diri ini... semoga Allah merahmati anda sekalian... :)

^__________________________________^

aku tertanya, kenapa sesetengah penghuni bumi,
time besday dia kene baling tepung @ telur?
aku rase macam tak pernah baling tepung @ telur kat orang...
sume tahu setiap orang mahu mencuba sesuatu yang baru...
dan tetibe malam ini kaki aku terasa gatal nak ke kedai
malah tangan aku jua,
semata2 untuk membuang duit membeli tepung n telur...
tapi untuk apa???


tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... ops terkena sudah :p
kenangan yang mungkin aku xdapat lupakan... sungguh aku tiada dalam gambar ini namun aku bebesar hati menjadi photographernya... mohon maaf jika agak keterlaluan... ingin tengok video suruh nadir upload...

ahmad kotat... da besar da ko... hepi n steady kene baling telor n tepung.... ko member yang sporting bro... semoga panjang umur ko dalam mencari keredhoan dan rahmat Tuhan. melakukan apa disuruhNYA, meninggalkan apa dilarang.

ahmad kotat juga mempunyai harapan untuk menjadi seorang guru... so aku ucapkan selamat hari lahir dan selamat hari guru buat ANTA... haha

barakallahufik :)

harini korang hepi kot baling kt orang esok luse kita lihat siapa yang kena... aku aim gler abam kucai... haha.. btw aku harap ukhwah ini akan bekekalan hingga ke surga... amin...

3 comments:

  1. selamat hari lahir juga buat aidy..moga menjadi hamba Allah yang tenang dan sabar..

    han::wah..korang g jumpe ea..best la..untung la..(x tau nak cakap macam mane sebab teruja yang amat)..

    all the best la kalian..moga bersahabat sampai ke syurgaNYA..

    x aci!!camner kucai kedah boleh sesat lak 2???

    ReplyDelete
  2. haha... tq fatin...

    kucai duk putrajaya je... so bler2 bley dtg seremban...

    ad rezeki panjang umo kte jumpe ramai2... reniun... :)

    ReplyDelete
  3. HAHA .. aidy pon layan jek. kompem sweet memory takkan boleh lupa..

    May Allah bless aidy. dy dpat maktab ke?

    smoga Allah mudahkan urusan smbng stdy korang :)

    ReplyDelete

Mafhum

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Anas r.a. maksudnya: “Dari keimanan itu terpancarnya hal-hal kebaikan” (Riwayat Bukhari)

__________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Aku belum pernahmelihat sesuatu permandangan yang lebih mengerikan dan lebih menakutkan daripada pemandangan alam kubur“ (Riwayat Tarmizi)

__________________

Dari Abdullah Ibnu Mas’ud r.a Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Baragsiapa yang bertakziah kepada orang yang tertimpa musibah, maka ia mendapat pahala seperti yang diperolehinya“ (Riwayat Tarmizi, Ibnu Majah & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Sesungguhnya Allah menerima taubat seseorang hamba sebelum nyawanya sampai di kerongkong” (Riwayat Tarmizi, Ahmad & Hakim)

___________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling ku utamakan kelak di hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku” (Riwayat Tarmizi & Ibnu Hibban)

_______________________

Dari Abdullah bin Amru Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Sesungguhnya Allah membenci mereka yang berlagak fasih dalam berkata-kata, yang mempermainkan lidahnya bagaikan lembu memainkan lidah“ (Riwayat Abu Daud & Tarmizi)

________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Orang yang paling berbahagia di hari kiamat kelak kerana mendapat syafaatku ialah orang yang mengucapkan kalimah Laa ilaaha illallah dengan ikhlas dari lubuk hatinya atau dari dalam jiwanya”(Riwayat Bukhari)

____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Cinta terhadap dunia adalah sumber segala dosa” (Petikan kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Barangsiapa yang semakin bertambahilmunya tetapi tidak bertambah hidayahnya, maka dia semakin jauh dari Allah“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

_________________________

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya: “Dengki (hasad) itu dapat merosakkan segala kebaikan sebagaimana api dapat menghanguskan kayu-kayan“ (Petikan kitab Imam Ghazali)

_____________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Yang paling beratmenerima seksaan di hari kiamat ialah orang alim yang ilmunya tiada bermanfaat“ (Petikan Kitab Imam Ghazali)

____________________________

Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya: “Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan” (Riwayat Bukhari)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Orang yangmemulakan memberi salam adalah terlepas dari sifat sombong dan takabbur“ (Riwayat Al-Baihaqi & Al-Khatib)

___________________________

Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya: “Seseorang di antara kamu pasti diperkenankan (doanya) selagi dia tidak terburu-buru dengan mengatakan “Aku telah berdoa tetapi belum juga dimakbulkan”

(Riwayat Arba’ah)